onsdag 12 januari 2011

Hur jag gör

När jag "skalar" mitt granatäpple.
1) ha ett granatäpple, bra tips för att kunna skala.
2) Rulla pressandes granatäpplet på skärbrädan för att få ur mer saft och lossa kärnorna litegrann. 3)Delar äpplet i fyra delar.
4)Tag en del och "böj ut och in" så man kommer åt kärnorna bättre.och använd sedan tummarna för att ta bort. inte sked det sprätter så förfärligt.
-Tips; sprätta bort kärnorna under vatten,håll till i en skål med vatten så sprätter inte saften på dig eller runt om i köket. jag vill även ha saften därav så gör jag inte så.-

5) finns inte så mycket mer att göra förutom att plocka bort de små vita små bitarna som följer med ifrån själva äpplet,det är lite bittert men går att äta och är ofarligt.

Ät de som det är eller strö över sallad eller i bovetecruncyn,eller gör din egna juice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar